söndag 18 november 2012

Bliss Fabulous Foaming Face Wash


God kväll.

För ett tag sedan fick jag hem denna lilla goding som gratisprov med en beställning ifrån Kicks:




Som ni ser har jag nu hunnit prova mig igenom halva flaskan vilket, rätt oväntat, tagit mycket längre tid än vad jag först trodde. Den är alltså väldigt dryg och bara en liten ( vi snackar storleken på en ärta ) räcker till hela ansiktet utan problem!
Det som kanske överraskade mig mest var hur skön den känns på huden och jag, eftersom jag inte riktigt läste på flaskan *host*, blev överraskad utav den skrubbande effekten den faktiskt har.
Tvätten i fråga innehåller pyttesmå skrubbkorn ( Jojobakorn ) som varsamt exfolierar ansiktet - något som känns riktigt fräscht och skönt. Speciellt efter t ex ett svettigt träningspass eller liknande. ( Eller om man bara känner sig lite extra smutsig.. ;) )

Såhär står det på Kicks hemsida om produkten:

Bliss bästsäljare, en fräsch rengöring och peeling i ett. En lätt löddrande rengöring och exfoliering som lämnar huden len, mjuk och uppfräschad. Tar bort makeup och orenheter, lugnar och peelar skonsamt bort döda hudceller. Så mild att du kan använda den varje dag. Super fräsch fruktig doft!

Jag vet inte riktigt om jag skulle använda den som just sminkborttagning, framför allt inte kring ögonen.. Men om jag enbart hade t ex mineralouderfoundation på mig så kan jag mycket väl tänka mig att den utför jobbet utan problem! Doften är dessutom fräsch och mild utan att kännas artificiell eller konstig, vilket är ett stort plus. =)

Jag skulle helt klart köpa på mig en fullstor förpackning om det var så att den även bekämpade finnar/acne/dylikt.. Vilket den tyvärr inte är designad för att göra. ( Som ni vet vid det här laget så är min hud lite.. tjurig. =( ) Jag rekommenderar den dock varmt till alla med mer "normal hy" som vill ha en ruskigt dryg och fräsch ansiktstvätt! =)

Pris?
245 sek/197 ml
Vart?
Bland annat på Kicks och Åhléns


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar