söndag 3 mars 2013

Glominerals Protective Liquid Foundation face swatch


Ja.
Precis som rubriken antyder ( eller säger ganska exakt.. =7 ) så tänkte jag nu visa er hur en utav mina absoluta favoritfoundations ser ut på huden. =) ( Inte en dag för tidigt! )

Varför det är en absolut favorit?
Det är faktiskt ganska enkelt. =) Den sitter väldigt bra, täcker väldigt bra, är snäll mot min hud och räcker länge. Den är dessutom fri från mineraloljor och innehåller lite godsaker som t ex aloe vera, lavendel och grönt té.
På bilderna nedan har jag blandat två nyanser (  men jo.. jag ser lite blek ut på bilderna med foundation, men så blir ofta resultatet när man neutraliserar ansiktet. =) Det är dock bättre att bli lite blekare efter applicering utav foundation, än att gå mörkare. Blir man mörkare får man den dumma "fjortis-randen" vid käklinjen, medan man om man blir ljusare lätt kan fixa till det med lite bronzing-puder. =) ), då jag vid inköp köpte en nyans som passade på sommaren ( med risk för att bli för mörk ) och en som jag visste var "för ljus" - just för ändamålet att blandas.


Klicka på bilden för större version - 
eller högerklicka på den och välj "Öppna länk i ny flik" för fullstor variant.


Som ni ser här ovan så är täckningen fenomenal (!), på gränsen till lite för bra.. =P
Detta upplevde jag - hör och häpna - dock lite som ett problem i somras, just för att den faktiskt täckte för bra. Detta löser man dock rätt enkelt genom att blanda ut den med en dagkräm, även om jag måste erkänna att jag på sommaren föredrar en mineralfoundation i puderform. =)

Frågor på detta?

Pris?
ca 399 sek/40 ml
Vart?
Bl a hos Eleven, glominerals.nu, Skincity m fl


=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar