tisdag 10 september 2013

Max Factor Clump Defy Mascara swatch+recension


Då var det dags. Efter att ha kört på den i stort sett varje dag sedan inköp så känner jag att det är hög tid att recensera den: Max Factor Clump Defy Mascara (by False Lash Effects).

På bilderna nedan ser ni först swatch på där jag verkligen kletat på rejält med mascara - något jag vet att långt ifrån alla gör och trivs med. ( Jag är ju dock en sådan där som nästan knarkar mascara.. ;) )
Därför har jag även lagt till en bild där jag enbart strukit på ett - ett och ett halv lager, för en mer "naturlig look". =)

 Jag vill även tillägga att mascaran - likt de flesta (alla?) jag provat - liksom "går till sig" efter några veckor.
Generellt sett så de klibbigare och kletigare till en början och gör detsamma med fransarna, medan de efter ett tag liksom "skärper till sig", varpå resultatet blir bättre.
Hur som. Bilderna:


Första försöket här ovan. Inte jättesnyggt, men det påvisar att det går att få till kraftiga fransar.


 Jag måste faktiskt säga att jag verkligen, verkligen gillar den här mascaran. Jag kan faktiskt tänka mig att köpa den igen (!) - även om den inte ger sådär vansinnigt mycket med volym. Mycket för att borsten är förjädra bra. Jag gillar verkligen plastborstar ( har t ex köpt False Lash Effects-mascaran flera gånger - den svarta förpackningen ) och den här är riktigt bra om man vill komma åt fransarna ordentligt.
Jag upplever att jag kommer åt riktigt långt in till rötterna och att den - precis som den påstår sig göra - inte klumpar. ( Visst. Det kan förekomma en liten "blupp", men det är sällan ).

 På mina fransar sitter den dessutom riktigt bra och varken smular eller fäller under hela dagen/dygnet.
Så. Skulle jag rekommendera den?
Ja. Helt klart. =)

Pris? Vart?
Rek 175 kr/13 ml
Hos Kicks, Åhléns, H&M mfl

TIPS!
Just nu 131,25 kr på Kicks som just nu har 25% medlems-rabatt på alla mascaror från Max Factor !

=^^=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar